domenica 6 febbraio 2022

Papa Francisc, interviu la Rai: “Voiam să mă fac măcelar, avea o pungă cu bani”


 Prima dată când văd un Papă intervievat în TV. De Fabio Fazio, pe Rai 3. 

-Vorbește despre război, criza refugiaților, Uniunea Europeană

- Migranții trebuie “să fie primiți, conduși, promovați si integrați in societate (…). Unde sunt ghetouri cresc ideologiile”.

“Trebuie să ne gândim la țările care au o cădere demografică îngrijorătoare, precum Spania, Italia”.

“Trebuie sa ne gândim cu inteligență la politica migratorie, cu toții. E realism pur”.

-Despre “psihologia indiferentei” față de cei care se suferă: “vedem, dar nu simțim, nu atingem”. E important să atingi mizeriile, bolile, ca Iisus. Atingerea este simțul cel mai complet. Când dai unii cerșetor, îi atingi mâna? Când atingi, simți durerea celuilalt”.

- Raportul cu “mama natură”. “Am ascultat acum de curând o melodie a lui Roberto Carlos despre un fluviu care nu mai cântă, pentri că fluviul nu mai este”. Trebuie să avem grijă de Mama natură. (…) A arunca obiecte de plastic in mare e un gest criminal”.

- “ascult muzică, da: muzica clasică și tango îmi place, am si dansat”

- despre agresivitate socială: “a crescut numărul de sinucideri ale tinerilor. Gândiți-va la fenomenele de bullying din scoli, care e o problemă socială. Agresivitatea in sine poate fi si pozitivă, dar de multe ori e negativă si începe cu limba! Bârfa - chiacchiericio- care începe in anumite cercuri, chiar in familiii. Dacă ai ceva împotriva cuiva, ori tii pentru tine, ori ai curajul sa te duci sa i-o spui in față”.

- relația părinți copii: “Voi vă jucați, stati cu copiii voștri? Mulți părinți imi zic ca pleacă la servici si se întorc seara târziu si nu au timp sa stea cu ei..”

- “cand te uiți la cineva de sus in jos e doar pentru ca vrei sa exerciti superioritate, dominare”

- “Dumnezeu ne-a făcut buni, dar și liberi. Libertatea ne face sa facem bine, dar si rău.”

- “capacitatea de a fi iertat e ceva omenesc, e un drept. Când ai o datorie față de societate, plătește-o, dar împreună cu iertate”.

- “nu se dialoghează cu răul. Nici Iisus nu a vorbit cu diavolul, ci l-a alungat sau a răspuns cu ce e scris in Biblie, cu cuvântul lui Dumnezeu”. “De ce un copil suferă? Eu răspund: să suferim împreuna cu el”

- o Biserică mondenă și pericolele bisericii de azi: “mondenitatea  spirituală generează clericalism, care duce la rigiditate și îndepărtare de Iisus” 

- Cum se face o rugăciune: “ca un copil, care știe sa ceară pentru ca știe ca are un tată, o mamă alături. A se ruga înseamnă a se întâlni cu propriul tată. Cand te temi de Dumnezeu, atunci e vorba de superstiție, nu de credință. Un copil are o vârsta când întreabă mereu “de ce?”.

- “Am prieteni, putini dar adevărați. Nu sunt ca alți Papi… care sunt sfinți, eu nu mă pricep la asta, de aceea am si ales să stau in alte apartamente”

- “Voiam să devin măcelar, pentru că măcelarul la care mergeam cu bunica avea o punga cu mulți bani. De asta imi plăcea.. se vede ca am rădăcini de genovez. Imi mai plăcea chimia …am studiat-o la școală”’. 

- “nu ma uit la TV de mulți ani, m-am uitat la anumite momente (Twin Towers), dar nu pentru ca o condamn”. 

- “simtul umorului e un medicament, te face sa relativizezi lucrurile si îți dă bucurie în suflet”.








Nessun commento:

Posta un commento