domenica 19 marzo 2023

Dar din dar - Întâlnirea profesioniștilor români - GRASP Roma


Ne-am întâlnit aseară, în sala de conferințe de la Hotel Milani, peste 30 de profesioniști români din Lazio, la prima reuniune GRASP Roma 2023. Oameni de toate vârstele, cu experiențe în cele mai variate domenii, cu povești personale și proiecte deosebite.

Toți specialiști în propriul sector, cu o parte din suflet în țara de naștere, chiar dacă majoritatea formați și afirmați profesional în Italia. 

Am aflat despre proiectele Grasp, ne-am prezentat și am descoperit unii despre alții, am glumit și ne-am emoționat. Am ascultat povești de viață care ne-au inspirat personal și ne-au dat motivație concretă de a face ceva mai bun pentru ceilalți. 

Apoi, ne-am împărțit in grupuri de lucru și ”am pus țara la cale”, focalizându-ne concret pe ce am putea face, în folosul nostru, ca o comunitate de români din Italia, și în folosul celor de acasă. Din idei, hrănite cu voință și disponibilitate, se nasc rădăcini, apoi se culeg fructele răbdării. 

A fost o sinergie și un schimb de idei bogat și complex, exact ca atunci când se întâlnesc oameni cu experiențe din cele mai diferite domenii. 

Cred că fiecare din noi a plecat cu un gând pozitiv, cu bucuria de a fi împărtășit și de a fi primit înapoi ceva prețios.

Și cu convingerea că a da, o fărâmă din timpul tău, din ideile tale, din disponibilitatea ta, pentru alții, te îmbogățește în primul rând pe tine însuți.

La un an de la prima întâlnire GRASP Roma, am făcut un bilanț. Suntem mai mulți, mai motivați și mai entuziasmați. 

Mulți profesioniști care până ieri erau “invizibili”, au ieșit din cotidianul lor și au descoperit un sentiment de comunitate, de apartenență. 

Ce va fi în viitor, cum va fi el? Va fi exact cum îl vrem și ni-l imaginăm noi că ar fi posibil. 

Mulțumesc Salma Iorgu și Cristina Serban care au venit de pa Milano, mulțumesc colegei mele Camelia Bucataru de la Grasp Roma și mulțumesc tuturor celor care au dăruit câteva ore bune din timpul lor, și un strop de încredere, pentru a ne cunoaște.

(Roma, 18 Martie 2023)

GRASP Milano - Global Romanian Society of Young Professionals











Nessun commento:

Posta un commento